CONCLUSIONS

La realització d’aquest treball, un model d’ésser viu, s’ha basat en la curiositat com el principal motor i generador de les preguntes que hem anat fent i totes elles han estat exposades en el bloc. Les nostres observacions per tal d’esbrinar tot allò que anava succeint també han estat importants per formular i organitzar-lo.

Aquest treball ens ha servit, en primer lloc per per ser més conscients de la complexitat dels éssers vius, en aquest cas, dels peixos que hem estat cuidant durant aquests dos mesos. En segon lloc, ens ha servit per familiaritzar-nos amb altres tipus d’hàbitat, ja que hem hagut de cercar informació dels aquaris i aprendre els diferents utensilis i objectes que es necessiten. En tercer lloc, per conèixer un altre ambient, dit d’una altre manera, quines o què coses necessitaven els peixos perquè estiguessin més còmodes (plantes per oxigenar amb més facilitat l’aigua, pedres...). En quart lloc, ens hem fet preguntes que ens han ajudat a saber més, tant des de l’aparença exterior (com són, que tenen, que fan, per què...) com qüestions de tipus interior (com són per dintre, quins òrgans tenen...). I per acabar, hem tornat a utilitzar les TIC per a realitzar-lo, però també càmeres fotogràfiques per emmagatzemar les dades.

Nosaltres creiem que és un bon recurs per dur-lo a l’aula. Hem llegit diversos articles a l’assignatura d’experimentals on ens narren les diverses experiències, com es desenvolupa el paper del mestre i què fan els alumnes i com intervenen. Però també pensem que no és gens fàcil perquè la informació és molt densa, fins i tot pot, ser difícil de comprendre, i cal que se sàpiga dinamitzar per tal que hi hagi un bon aprenentatge.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada